Dag 3 - Mina föräldrar

Hej , tänkte berätta lite kort om mina föräldrar.
Min mamma heter Oksana Romashkina och är 40 år , jag bor med henne här i Skellefteå,
Hon är en snäll , trevlig och vanlig mamma , kanske ''rysk'' vanlig mamma hah!
Min mamma är född i Sankt Petersburg och uppvuxen där med min mormor och min låtsas morfar som
tyvärr inte finns kvar här med oss idag. Min riktiga morfar har varken jag eller mamma träffat,
eftersom han ''försvann'' då mamma var 1 år , ja det låter lite roligt att han försvann men vi vet inte
riktigt vad som hände , varken jag eller mamma .
Min mamma jobbar i hemtjänsten i centrala Skellefteå , hon har tidigare jobbat på restaurang och varit egen
företagare , hon ägde ett café i centrala Skellefteå som hette ''Glädjekällan'' .
Jag och min mamma har en så ganska bra relation med varandra , vi kanske bråkar ibland ..men vilka ungdomar bråkar inte med sina föräldrar? Som sagt hon är en bra mamma och om inte hon så hade jag inte varit den jag är idag. Många säger att jag och hon är jätte lika men det får ni avgöra själva !
det var lite kort om Mamma. ^^



Lite kort om min Pappa.
Min pappa heter Andrej Romashkin och är 41 år , han bor kvar i Sankt Petersburg och honom träffar jag inte ofta
inte längre iaf, förut brukade jag träffa honom 2 gånger om året men nu har det blivit mer sällan .
Han jobbar just nu som körskollärare och lär massa ungdomar att köra haha;).
När jag var liten så var jag bara bortskämd av pappa , han köpte typ allt jag ville ha , en varje lill flickas dröm , att få allt hon önskar sig av sin pappa , men med åren så har jag ju blivit äldre och växt ifrån honom , så jag är inte pappas lilla flicka längre , och allt mellan han och mig har blivit så komplicerat eftersom jag och han inte träffas så ofta sen pratar inte vi så mycket i telefon heller , händer nästan aldrig nu mera.
Men det jag kan berätta om honom det är att han är speciell , han är inte som alla andra pappor .
Jag är väldigt rädd om min pappa , kanske inte visar det för honom eller någon annan men det är jag , fastän vi inte pratar ofta längre . Så är han ändå min pappa .
Kan som inte berätta så mycket mera om honom , känner att jag inte orkar , gör mig bara ledsen så jag vill gråta , så det ska jag låta bli och göra , så ska jag lägga ut lite bilder på honom och senare berätta hur mina föräldra blev tillsammans så ni har något intressant och läsa om !




Min mamma var 15 år och pappa var 16 år då dom träffades , dom lärde känna varandra via sina kompisar
man kan säga att dom hade samma umgänge eller dom umgicks med samma personer och var i samma så kallade ''gäng'' . Pappa blev dödskär i mamma och skickade små kärleks '' lappar'' till henne hela tiden
och solklart så skickade mamma tillbaka sen började dom träffas och blev till slut tillsammans .
När mamma var 17 år och hade min storebror i magen ''gravid'' så friade pappa åt mamma och solklart sa hon ja så dom gifte sig i December 1987 .
6 April 1988 föddes min bror Pavel och då kunde inte pappa vara med för att han var och tog lumpen och då är man borta i 1-2 år , så är det i Ryssland iaf . Sen efter några års väntande så föddes jag :D
4 Januari 1994 ! Mamma och pappa var tillsammans i 15 år sammanlagt , dom hade väl det bra kan man säga !
Men nu ska jag inte avslöja mycket av deras eller mitt liv så nu får det vara bra !
Och nu ska jag försöka sova så Godnatt ! (=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0