Vem kom på den så kallade kärleken?

Kärleken?
Vad är det för något egentligen?
Jag tror på kärleken och att den rätta finns där ute någonstans, man måste bara hålla koll
och inte mista den personen man hittat, som man tycker om så mycket.
Folk brukar säga du ska inte leta du ska bli hittad.
Men tänk om alla skulle tänka så då skulle ju ingen bli hittad?
Eller vissa brukar bara hitta varandra...
Igår så var det alla hjärtansdag och jag firade det själv.
Ibland brukar det snurra runt i mitt huvud, varför ska kärleken finnas?
Den sårar ju oss bara? eller den sårar inte bara utan den gör så att vi blir förälskade
men när vi inte kan få den vi älskar blir vi sårade och krossade?
Jag tycker att man verkligen ska ha öppna ögon så man inte mister någon, sen brukar det vara en sådan situation
då man har sina kompisar och man törs inte vara med den man gillar för att man är rädd
för att ens vänner ska bli sura, men ibland så måste man faktiskt riskera det...
Ibland måste man vara så självisk och egoistisk och bara tänka på sig själv och vara med den man tycker om
och inte bry sig om vad andra säger.
Jag tror också på ödet, att ödet för folk ihop ibland är ganska så vanligt att man brukar säga
Just nu känner jag att jag vill typ vara singel resten av livet, hah
känns bara jobbigt att tänka på kärleken, det är ju den det är svårt att få?
Det är den som gör så att man bli sårad, då man inte kan äta eller sova
man sitter i skolan och inte kan koncentrera sig..
Det enda man tänker på är den man gillar och vet att den personen är med någon annan...
vad ska man göra liksom?
Man måste ta det som det är, men kan precis inte ändra på någons känslor för en?
Jag vet som inte vad jag ska säga om kärleken, känner bara att det är något väldigt så stort som alla
vi behöver. Det finns ju inte bara kärlek mellan två partners utan mellan vänner och familj.
Det här senaste året har varit lite från och till för mig..
kärleken har inte varit som den ska kan man säga, eller jag har inte precis haft tur..
Men det finns ju någon man gillar men det är inte så lätt att bara vinna någons hjärta så där?
Och liksom hur ska man göra för att vinna någons hjärta?
Vad ska man säga? Det finns så mycket frågor utan svar..
Men ibland så vet man inte allt i livet, utan man bara sitter och undrar över allt och hoppas på det bästa.
För mig t.ex. så finns det så mycket som bara snurrar runt i mitt huvud just nu, vilket är ganska
jobbigt, jag hatar då det ska vara såhär. När man tänker vad ska jag göra nu?
Jag vet inte..
Det enda jag vill är att flytta här ifrån och aldrig komma tillbaka, bara skita i allt...
Tänk om man bara kunde göra så, om man inte hade skola och hade körkort och bil och bara
kunna sätta sig i bilen och bara köra någonstans och inte komma tillbaka..
Jag önskar att allt var enklare än vad det är nu, att du och jag skulle prata så som vi pratade den där kvällen,
Den känns som att allting var en dröm och jag drömde den utan att bli väckt..
Om det är så att det var en dröm så önskar jag att jag kunde somna om och aldrig mer vakna
bara för att få vara med dig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0