Går inte att ändra på

Det mesta ha läkt nu men ärren är kvar
Och min brorsa har haft det tio gånger
värre än jag.
Men allt det han gav får den jäveln tillbaks
För en vacker dag kommer ja tillbaks
och gräver din grav
Antidepressiva eller aggression
allting kändes skit, nästan så man tappar tron
Eller hoppet, men det är väl då jag ser tillbaks
Och att acceptera vem jag är
efter allt som lever kvar
Men känner hela tiden rädsla för framtiden
Vill inte tiga men kan känna samtidigt
Hur jag tänkte den där kvällen när han
sparka av mammas arm,
Men FUCK allt det där, jag tänker aldrig bli som han.

Jag föddes i helvetet, agades av djävulen
Ställ dig upp mot mig
och du får smaka vad han lärde mig.
För allt jag såg tills den dagen jag fyllde tolv
Var fucking hat och en vardag fylld med våld
Hur ska man kunna tycka om eller må bra
Om hela jävla uppväxten var känslor av hat
Men det var sån skit som jag lämnade kvar
Och tillslut fan jag lärde mig att älska en dag
Men massa kärlek kan bli vägen till hat
Då lögner efte lögner, blir dina ärliga svar
Och vägen tillbaks blir ingen dans på rosor
För jag växte upp bland fucking
jävla kaos och mordhot
Det försvann men jag saknade allt
tillochmed dom gångerna vi pratat om han
Tragiskt men sant det är då man sluta skriva
När bladet blir kallt är det dags att byta sida


Men efter regn kommer solsken, skitsnack!
Efter regnet kommer mörket och solen blev iskall
Ensam fan ja hatade allt
Och i ett skitit liv har man fått slagit sig fram
Men lärde mig till slut att acceptera min spegelbild
Och kanske livet från ett bredare perpektiv
Den här går ut till dig som bara känner himlen blivit svart
Men du vill dit och bara lämna allt
Men du kan stå igen även fast du ramlade
För allt som inte dödar dig gör dig bara starkare
Så fortsätt bygga fast de fattas nån puzzelbit
För bland all skit finns de alltid något possitivt
Till dom som haft de lika skitit som jag
Ja sa maskrosbarn från dag ett till graven!
Men ett maskrosbarn kämpar på
För man är vem man är och det går aldrig att ändra på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0