Sometimes

När man var liten så brydde man sig bara om vad man skulle få i julklapp eller vilken lördagsgodis man skulle köpa, nu när man är vuxen så bär på ett stort ansvar, för stort ansvar ibland. Man betalar hyra, köper mat, ser till så allt är bra, jobbar och i mitt fall tar ansvar för patienter/vårdtagare på jobbet. Man bär på ett sånt fruktansvärt stort ansvar för saker och ting jag tror inte vi inser det själv ibland... Jag är 19 år och har gått ut gymnasiet som undersköterska, jag har ett sommarjobb, men sen? Vad ska jag göra till höst? Vart ska jag jobba? Tankarna snurrar runt, även fast jag sökt jobb och väntar på svar.. Ibland vill jag spola tillbaka tiden och bara göra om vissa saker.. Gör dom rätt.. Fast utan mina fel som jag gjort i livet hade jag aldrig lärt mig vad som är rätt och hur man ska hantera det.. Just nu är känner jag mig bara tom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0